Met Watch Dogs ontwikkelt Ubisoft momenteel een open-wereld game waarin de speler in de huid kruipt van Aidan Pearce, een mysterieuze man die toegang heeft tot ctOS, een computersysteem dat heel de Verenigde Staten controleert. Gebruikmakend van dit systeem gaat hij op zoek naar bepaalde doelwitten.
De game zal verschijnen op de PC, de PlayStation 3, de PlayStation 4, de Nintendo Wii U, de Xbox 360 en de Xbox One waarbij deze versies alleen grafisch mogen verschillen. In een interview vertelde Creative Director Jonathan Morin nu meer over deze grafische verschillen:
- De resolutie voor de verschillende versies ligt nog niet vast, maar ze richten zich op 720p voor de PlayStation 3 en Xbox 360-versie en 1080p voor de PlayStation 4-versie. Ze hebben nog niets bepaald voor de Xbox One-versie.
- Er is een groot verschil tussen de vorige generatie en de huidige generatie qua graphics. De PC-versie zal lopen op 60fps met 1080p resolutie. Het is de bedoeling dat de PS4-versie grafisch gelijk is aan de PC-versie.
- Zowel de Xbox One als de PlayStation 4-versie behalen met gemak 30fps. De tests met 60fps lopen ook vlot. De Xbox One-versie haalt deze 60fps niet altijd, maar de PS4-variant loopt altijd vlot. Dit wordt de definitieve versie.
- Wii U-versie is grafisch vergelijkbaar met PS3 en Xbox 360.
Kleine nota: dit interview kwam als reactie op een interview waarin Morin vertelde dat ze in de eerste plaats gaan voor 30 fps en hij vragen over de resolutie vermeed.
|