Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Watch Dogs PS4-versie beste versie?


Door Joni Philips op 28-09-2013 om 10:18
Bron: Examiner

Met Watch Dogs ontwikkelt Ubisoft momenteel een open-wereld game waarin de speler in de huid kruipt van Aidan Pearce, een mysterieuze man die toegang heeft tot ctOS, een computersysteem dat heel de Verenigde Staten controleert. Gebruikmakend van dit systeem gaat hij op zoek naar bepaalde doelwitten.

De game zal verschijnen op de PC, de PlayStation 3, de PlayStation 4, de Nintendo Wii U, de Xbox 360 en de Xbox One waarbij deze versies alleen grafisch mogen verschillen. In een interview vertelde Creative Director Jonathan Morin nu meer over deze grafische verschillen:
  • De resolutie voor de verschillende versies ligt nog niet vast, maar ze richten zich op 720p voor de PlayStation 3 en Xbox 360-versie en 1080p voor de PlayStation 4-versie. Ze hebben nog niets bepaald voor de Xbox One-versie.
  • Er is een groot verschil tussen de vorige generatie en de huidige generatie qua graphics. De PC-versie zal lopen op 60fps met 1080p resolutie. Het is de bedoeling dat de PS4-versie grafisch gelijk is aan de PC-versie.
  • Zowel de Xbox One als de PlayStation 4-versie behalen met gemak 30fps. De tests met 60fps lopen ook vlot. De Xbox One-versie haalt deze 60fps niet altijd, maar de PS4-variant loopt altijd vlot. Dit wordt de definitieve versie.
  • Wii U-versie is grafisch vergelijkbaar met PS3 en Xbox 360.
Kleine nota: dit interview kwam als reactie op een interview waarin Morin vertelde dat ze in de eerste plaats gaan voor 30 fps en hij vragen over de resolutie vermeed.


10:18  Need for Speed: Rivals
10:09  Killzone Shadow Fall met Dedicated Servers
 Reacties (18)
 Pagina: 1
yjahmesio op 28-09-2013 om 10:37 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Hmmmm ik dacht dat Ubisoft al had aangegeven, dat de PS4 en Xbone versie gewoon op 30fps gaat draaien. En de WiiU versie zit tussen current gen en Next gen versie, dat is wat ik heb gelezen in de interview...

Aminator op 28-09-2013 om 11:13 [Niv: 1 / Exp: 47]
Weer xbox die niet goed presteert! Haalt niet altijd 60 fps! Slecht de ps4 zal meer verkocht worden dan de one

da bom op 28-09-2013 om 11:42 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Ik hou van mijn xbox 360 maar het stelt me gewoon zwaar teleur dat het niet 1080 en 60fps draait. Als het nu al in het begin er zo voor staat dan is mijn keuze wel gemaakt

Big Stupid Jellyfish op 28-09-2013 om 13:21 [Niv: 9 / Exp: 459]
Lijkt erop dat ze wel moeite in de PC-versie hebben gestoken als ik dit zo lees. Zeker mooi

Disker op 28-09-2013 om 13:50 [Niv: 43 / Exp: 2141]
De One heeft de laatste tijd ontzettend veel problemen, de PS4 extra opties krijgt door de hardware van AMD, de statement dat het 50% sneller is worden ook steeds harder en duidelijker gemaakt (ook door veel third part developers wordt dit met feiten ondersteund)

Ryse die naar beneden wordt gescaled zodat deze soepeler loopt. En dan komt dit er ook weer bij.

Ik hoop dat Microsoft hier iets tegen gaat doen Qua hardware staat het helaas al vast dus zullen zij de software maar goed optimaliseren, want zo als het er nu naar uit ziet vind ik dit echt jammer.

Dit kan de ontwikkeling van games tegenhouden aangezien de meeste developers het spel aanpassen op de zwakste schakel (hoewel we een andere trend kunnen verwachten de komende jaren door de hardware die nu gebruikt word)

Gewijzigd door Disker op 28-09-2013 om 13:52

Wapkaak op 28-09-2013 om 15:33 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Pc ftw!!

insignificat op 28-09-2013 om 15:52 [Niv: 92 / Exp: 4590]
verbaast me weer niks

Robert op 28-09-2013 om 16:12 [Niv: 206 / Exp: 10294]
"De PC-versie zal lopen op 60fps met 1080p resolutie"

Waar slaat dit op? Games kunnen gerust op 1440p (en hoger) lopen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2013 om 16:24 [Niv: 1181 / Exp: 59069]
@yjahmesio: Dit interview is een reactie op dat interview.
@Robert: Inderdaad, dat stuk verbaasde me ook.

zie sang op 28-09-2013 om 16:43 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Ps4 is nu eenmaal beter dan XBone.
De 7 vette jaren zijn over voor MS nu is het aan Playstation .

Disker op 28-09-2013 om 16:47 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@Robert

Heb wel eens andere games op de pc gezien die gewoon niet hoger konden dan 1080p omdat developers deze optie niet beschikbaar hadden gemaakt. Je moest dan via allemaal omwegen zelf maar uitvogelen (in de game bestanden zelf of zo) hoe je de resolutie hoger kreeg.

Dit was bij Dark Souls ook het geval als ik het mij goed herinner. Mocht dit zo zijn is dit een vreemde/trieste beslissing in mijn ogen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2013 om 16:53 [Niv: 1181 / Exp: 59069]
Kan natuurlijk gewoon liggen aan de texturen die ze ter beschikking hebben. Als je in het geval van Dark Souls bijv. weet dat je een PS3-360 game ontwikkelt, is de kans klein dat je materiaal in de juiste resoluties hebt liggen.

Traxx op 28-09-2013 om 19:04 [Niv: 40 / Exp: 2007]

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2013 om 19:15 [Niv: 1181 / Exp: 59069]
Kijk naar alle ports die slecht liepen op de PS3. Hoe vaak heeft de 360-gamer een minderwaardige versie gekregen in die gevallen? Als de problemen echt zo erg zijn, zouden ontwikkelaars met opzet de PS4 versie naar beneden moeten halen. Dat lijkt me nogal straf wanneer PC -> PS4 ports zo simpel zouden zijn.

Kakyu op 29-09-2013 om 12:53 [Niv: 5 / Exp: 233]
Volgens tweakers.nl is de PS4 versie ook gedownscaled naar 30 fps.

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-09-2013 om 13:53 [Niv: 1181 / Exp: 59069]
Ik heb een nota toegevoegd: dit interview is een reactie op een ander interview waarin hij dat over die 30 fps vertelde. Daarom ook dat er staat dat de tests met 60 fps goed lopen en niet dat 60 fps bevestigd is. Wat hij eigenlijk zegt is dat ze naar 60 fps kunnen gaan en dat ze dat willen doen. Wat hij origineel zei is dat 30 fps minimaal bevestigd is.

Gewijzigd door Joni Philips op 29-09-2013 om 14:17

PopieJopie op 30-09-2013 om 16:00 [Niv: 2 / Exp: 108]
https://tweakers.net/nieuws/91575/specificaties-graphics-ryse-en-watch-dogs-minder-dan-gedacht.html

tuurlijk trekt ook de PS4 dit niet op 60fps @ 1080p. Dat krijg je met een GPU die al 3 gens oud is. Je koopt voor €400 nu eenmaal geen beast maar een middelmatige budget console. Deze generatie gaat mijn inziens dan ook zwaar tegenvallen ivm de vorige generatie.
Aan de andere kant is dat dan misschien eindelijk weer de tijd waarin de PC kan gaan shinen. Ik heb dan ook veel hogere verwachtigen van de SteamBox dan van deze 'next-gen' consoles.

Gewijzigd door PopieJopie op 30-09-2013 om 16:01

Joni Philips (Eindredacteur) op 30-09-2013 om 16:43 [Niv: 1181 / Exp: 59069]
@PopieJopie: Dat is echter toch wat deze man zegt. De game draait vlot op 1080p op 60fps op de PS4.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Watch Dogs
Type:
Game
Releasedatum:
27-05-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media