Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Preview:

The Sims 4


Door Rene Groen op 20-06-2014 om 09:07
Bron: Gamed

Vlinders in je buik, depressie vanwege een overlijden of juist de euforie bij het binnen halen van een nieuwe baan. Emoties. We komen ze tegen in games, maar lang niet altijd weten ze een zelfde gevoel over te brengen op de gamer. Het is dan ook niet gek dat ontwikkelaar Maxis met The Sims 4 juist tracht om dit als centrale peiler in haar game te verwerken.

Wat is er namelijk zo leuk aan The Sims? Precies, het beleven van alledaagse dingen, maar dan tot in het extreme uitgemeten. Het valt allen samen met emoties, maar wanneer je deze niet op de gamer over weet te brengen, faal je direct in de opzet. Nu valt het argument aan te voeren dat het menselijke bereik van emoties al centraal stond in de eerdere Sims delen, maar ze willen hier nu een stap verder in gaan. In plaats van simpelweg ‘blij’ en ‘verdrietig’ moet dit scala flink worden uitgebreid. Nu wil ieder mens uiteraard het liefst 24 uur per dag blij zijn, maar volgens de ontwikkelaar zijn er ook voordelen aan andere emoties. Stel bijvoorbeeld dat je boos bent, dan kun je een Sim op een fitnessapparaat plaats laten nemen om hem af te laten reageren, waarmee deze workout effectiever is dan wanneer je blij bent. Ook een depressieve Sim kan tot mooie dingen in staat zijn, laat hem of haar een boek schrijven en het eindresultaat zou weleens een bestseller kunnen worden.


Dit bredere scala aan emoties moet ook voor nieuwe interacties gaan zorgen, niet alleen tussen de karakters zelf, maar ook op het gebied van objecten. Stel dat een verdrietige Sim een schilderij maakt, dan kan deze exclusief zijn en tegelijkertijd als uitlaatklep dienen om van de emotie af te komen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat, om hetzelfde voorbeeld aan te halen, veel van dit soort schilderijen veel zeggen over de persoon die er leeft. Emoties zorgen er dus voor dat de Sims meer tot leven komen en ook een andere vernieuwing moet hiervoor zorgen: multitasking. Als voorbeeld noemen ze een situatie waarbij een Sim een conversatie voert, deze even pauzeert om wat te drinken en vervolgens de conversatie verder zet. Het is slechts een klein voorbeeld van hoe de ontwikkelaar meer realisme door wil voeren in de serie.

Dit realisme is niet altijd het geval bij de creatie van een Sim. De ene gamer tracht een evenbeeld van zichzelf te creëren, de ander juist iets wat daar zo ver mogelijk vandaan ligt. Tot welke groep je ook behoort, het aanmaken van een Sim moet meer vrijheid geven dan ooit tevoren. Eén van de manieren waarop ze dit trachten te realiseren is door de sliders overboord te gooien. Niet langer rommelen met balkjes, maar direct invloed uitoefenen op je Sim, waarbij het onderdeel dat je aanpast oplicht. Pak de dijen om deze dunner of breder te maken, trek aan de neus om deze te verlengen of creëer een sixpack door de spieren alhier sterker naar voren te brengen. De opties moeten uitgebreider worden dan ooit tevoren en ook aan de kleding is gedacht: deze valt ditmaal op juiste wijze over de huid heen, zonder dat het er doorheen steekt.


Hoewel het leven van een Sim al voor uren vermaak kan zorgen, valt ditzelfde te zeggen over het bouwen van een onderkomen. Om de Bob de Bouwer nog meer in je los te laten, zijn er ook op dit gebied de nodige toevoegingen gedaan, waarbij de fundering echter gelijk is gebleven. Nog altijd kunnen we vanuit een isometrische grid onze muren neerzetten en ruimten indelen, maar ditmaal zonder de frustraties uit het verleden. Wil je één van de ruimtes groter maken? Enkel een muur verschuiven is voldoende zonder dat je het hele huis meteen van een nieuw design kunt voorzien. Het plafond verhogen? Binnen enkele seconden gebeurd en het eindresultaat is, ditmaal direct vanuit de game, te delen met andere spelers. Het is hiermee te hopen dat vastzittende Sims tot het verleden zullen behoren en de beloofde vrijheden daadwerkelijk zullen zorgen voor een beter speelbare game. Het eindresultaat laat nog heel even op zich wachten, hiervoor zullen we geduld op moeten brengen tot 4 september.


09:07  Assassin's Creed: Unity
09:06  Dead Rising 3 op 5 september naar de PC
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (78.22.38.xxx) op 22-06-2014 om 17:21
ik vraag mij enkel af wat voor soort computer men nodig heeft om dit redelijk te draaien?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Sims 4
Type:
Game
Releasedatum:
04-09-2014
Ontwikkelaar:
Maxis
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media