Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Sony bespreekt PlayStation VR2, verkoopcijfers en meer


Door Rene Groen op 26-05-2022 om 11:24

Wanneer Sony Interactive Entertainment CEO Jim Ryan aan het woord komt bij het Game & Network Services Segment van Sony Corporation's Business Segment Briefings 2022 klinkt dit behoorlijk saai. Gelukkig is de informatie die hij te delen had een stuk interessanter en we zetten de details hiervan op een rij.

PlayStation 5 verkopen in vergelijking met de PlayStation 4
Bij winkelevenementen werd de PlayStation 5 in Amerika bijna 1.000 keer per minuut verkocht, om precies te zijn 80.000 exemplaren in 82 minuten. Dit cijfer werd gemeten aan het einde van het eerste volledige fiscale jaar, volgens drie verschillende winkelevenementen. In vergelijking: in deze zelfde periode van de productcyclus werd de PlayStation 4 zes keer per minuut verkocht, namelijk 80.000 exemplaren in negen dagen.

Als we kijken naar China dan werd de console 72 weken na diens lancering 670.000 keer verkocht vanuit de vrije, beperkte verkoop. In het geval van de PlayStation 4 ging het om 250.000 stuks.

PlayStation 5 leveringsproblemen
De leveringsproblemen van de PlayStation 5 vormen een topprioriteit voor Sony. De PlayStation 5 verkocht beter dan de PlayStation 4 in diens eerste jaar, echter konden ze dit niet voortzetten in het tweede jaar vanwege leveringsproblemen. In het derde jaar willen ze dit gat dichten en in het vierde verkoopjaar moet de PlayStation 5 diens voorganger voorbij gaan.

PlayStation VR 2
Wanneer de PlayStation VR 2 verschijnt gaat dit samen met meer dan twintig grote first-party en third-party titels.

Fusies en overnames
Sony's fusies en overnames zijn voortdurend. In het geval van Bungie brengt de ontwikkelaar hun expertise van live services over naar PlayStation Studios, andersom helpen ze Bungie onder andere op het gebied van marketing en administratieve ondersteuning.

Output van PlayStation Studios
In het fiscale jaar 2019 bracht PlayStation Studios 23 procent nieuwe en 77 procent bestaande IP's op de markt, voor het fiscale jaar 2022 was deze verdeling 34 procent nieuwe en 66 procent bestaande IP's. Als we vooruit kijken naar het fiscale jaar 2025 dan moet deze verschuiving worden doorgezet, waarbij we de helft bestaande en de helft nieuwe IP's mogen verwelkomen.

In het fiscale jaar 2019 bestond het first-party portfolio van Sony uit negentig procent PlayStation 4 en tien procent PC. Dit portfolio zal in het fiscale jaar 2022 verschuiven naar veertig procent PlayStation 4 en PlayStation 5, dertig procent PlayStation 5, twintig procent PC en tien procent mobile. Vooruit kijkend naar het fiscale jaar 2025 is dit vijftig procent PlayStation 5, dertig procent PC en twintig procent mobile.

Live Service investeringen
In het fiscale jaar 2019 bestond het investeringsmodel voor de PlayStation 5 uit 88 procent traditionele en 12 procent live service games. We zien een vergaande verschuiving in de latere fiscale jaren, met een verdeling van 51 procent traditionele en 49 procent live service games in het fiscale jaar 2022 en 45 procent traditionele en 55 procent live service games in het fiscale jaar 2025.

Als we kijken naar de franchises dan zien we drie live service franchises in het fiscale jaar 2022, zes in het fiscale jaar 2023, tien in het fiscale jaar 2025 en 12 in het fiscale jaar 2025. In het fiscale jaar 2021, dat eindigde op 31 maart 2022, was dit er nog maar in één in de vorm van MLB The Show 22.

PC Output
In het fiscale jaar 2021 verdiende Sony Interactive Entertainment tachtig miljoen dollar in PC verkopen, een jaar eerder was dit 35 miljoen dollar. Deze stijgende lijn zet zich voort in het fiscale jaar 2022, met een geschatte 300 miljoen dollar opbrengst in PC verkopen.

De best verkochte game was Horizon Zero Dawn met 2,398,000 stuks, gevolgd door God of War met 971,000 stuks en Days Gone met 852,000 stuks.

Mobile Output
Sony Interactive Entertainment is van plan om samenwerkingen aan te gaan met gerespecteerde, gevestigde en succesvolle mobiele ontwikkelaars om bestaande franchises bij meer spelers te introduceren, alsmede een netwerk op te zetten van interne mobiele studio's en projecten, het uitgeven van externe games en het uitbreiden van cross-platform waar dit mogelijk is.


09:46  Pokémon Go krijgt begeleidende companion app
10:59  REPLACED verschijnt niet langer in 2022
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (104.244.73.xxx) op 26-05-2022 om 13:13
Ja, voortaan gewoon op PC uitbrengen!

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.