Het universum van The Last of Us moest verder worden uitgebreid middels een online game, toch waren er al geruchten dat de ontwikkeling problematisch verliep. Hoewel ontwikkelaar Naughty Do g dit niet direct wil bevestigen laten ze vandaag wel weten dat de ontwikkeling gestopt is.
In een statement geeft de studio aan dat het voor velen moeilijk zal zijn om te horen over het annuleren, wel willen ze duidelijk maken waarom ze hiertoe besloten hebben:
quote: "Het multiplayer-team is bezig met de pre-productie van deze game sinds we aan The Last of Us Part II werkten. We creëerden een ervaring die volgens ons uniek was en een enorm potentieel had. Terwijl het multiplayer-team gedurende deze tijd hun concept voor The Last of Us uitwerkte werd de gameplay verfijnder en bevredigender, en waren we enthousiast over de richting die we op gingen.
Bij het opschalen naar de volledige productie werd de enorme reikwijdte van onze ambitie duidelijk. Om The Last of Us Online uit te brengen en te ondersteunen zouden we al onze bronnen binnen de studio jarenlang in moeten zetten voor het ondersteunen van content na de lancering, wat een ernstige impact zou hebben op de ontwikkeling van toekomstige games voor één speler. We hadden dus twee wegen voor ons: een uitsluitende live-service studio worden of ons blijven concentreren op verhalende games voor één speler die het erfgoed van Naughty Dog hebben gedefinieerd."
Het volledige bericht is hier te lezen.
|