Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Sony patenteert systeem voor dynamische moeilijkheidsgraad


Door Rene Groen op 18-12-2023 om 14:01

Sony heeft recentelijk een patent vast laten leggen die alles te maken heeft met de moeilijkheidsgraad. Of beter gezegd: de dynamische moeilijkheidsgraad.

In het patent is te lezen dat de moeilijkheidsgraad in real-time aangepast kan worden, gebaseerd op de kwaliteiten van de speler. Dit concept is niet geheel nieuw, alleen Sony geeft daar wel zijn eigen draai aan.

Zelf omschrijven ze het als ‘Adaptive Difficulty Calibration For Skills-Based Activities In Virtual Environments’ en hiervoor gebruiken ze een systeem van algoritmes waarbij ze kijken hoe spelers bepaalde mechanieken, elementen en omstandigheden benaderen. Aan de hand hiervan kan de moeilijkheidsgraad worden bijgesteld, zowel naar beneden om het de speler makkelijker te maken, als naar boven om de uitdaging te vergroten. Op deze manier moet het niet aanvoelen alsof een spel te makkelijk is, dan wel frustratie optreden als het langdurig te moeilijk blijkt.

Het vastleggen van een patent wil overigens niet zeggen dat dit idee daadwerkelijk uitgewerkt gaat worden.



17:19  Max Payne stemacteur James McCaffrey overleden
13:53  Pince of Persia: The Last Crown trailer belicht Mount Qaf
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (91.248.162.xxx) op 18-12-2023 om 15:28
leggen die alle ste maken
Alles te *

Rene Groen (Eindredacteur) op 18-12-2023 om 16:04 [Niv: 747 / Exp: 37340]
Thanks!

Gast (143.176.136.xxx) op 22-12-2023 om 15:45
Ja Rene Groen je weet de spellings politie ziet alles. Die hebben een dagtaak om alle spellings fouten op internet te corriezeren...
Ik wacht erop dat ze mij ook erop wijzen hahahaha

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.