Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Microsoft sluit divisie voor fysieke games?


Door Rene Groen op 27-01-2024 om 09:30

Afgelopen week werd bekend dat Microsoft 1900 medewerkers binnen hun gamedivisies had ontslagen, tegelijkertijd leren we ook dat er een divisie is gesloten die zich richt op het produceren van fysieke games.

Het verhaal werd naar buiten gebracht door Jez Corden, die van bronnen heeft vernomen dat de divisie is gesloten:
quote:
“Microsoft heeft ook afdelingen gesloten die zich bezighouden met het naar de fysieke winkel brengen van Xbox-games, wat als je de alleen digitale Xbox-console hebt zien lekken... nou, je kunt hier een idee krijgen van waar Microsoft naartoe gaat."

Corden lijkt te refereren naar een uitgelekte versie van de nieuwe Xbox Series X, afgelopen september leerden we namelijk dat deze editie alleen digitale games af zou spelen. Hoewel Microsoft hier nooit een bevestiging van heeft gegeven en er geen bevestiging is dat Microsoft daadwerkelijk stopt met fysieke games is het wel opvallend dat deze console uitlekte en dat Senua's Saga: Hellblade II alleen digitaal zal worden uitgebracht.


09:35  Hogwarts Legacy studio lijkt te hinten naar meer content
15:29  Het Hades-achtige Lysfanga verschijnt volgende maand
 Reacties (5)
 Pagina: 1
dantekloon op 27-01-2024 om 12:20 [Niv: 185 / Exp: 9269]
Als ze dan ook eens stoppen met de Xbox console productie :p heeft voor Microsoft toch geen enkel meerwaarde meer dan alleen maar de console wars in gang te laten. MS verdient sowieso meer met pc gaming dan Xbox dat ze alleen maar geld kosten.

Als de productie kosten van een Series X net zo hoog liggen als de kosten van de PS5 en het verkoopt 40 tot 50% minder dan de PS5. Dan kun je mij niet wijs maken dat MS er dus geld mee verliest.


Gast (82.174.199.xxx) op 27-01-2024 om 13:06
Met dat gamepass verdienen ze ook niet echt zei Spencer eens, gewoon sluiten deze hap..

Gast (92.110.79.xxx) op 27-01-2024 om 15:41
Zij durven nu de move naar 100% digitaal te gaan in de console wereld.Al is dat door hun nog niet 100% bevestigd.

Dat wat Microsoft nu gaat doen lijkt misschien op het 1e gezicht heel dom maar als je ik weet niet hoeveel studios koopt dan moet er we een statagie klaar liggen.En natuurlijk zal er een A & B scenario klaar lggen.

Gast (92.110.79.xxx) op 27-01-2024 om 15:42
Sorry voor wat typ fouten.

raxus07 op 29-01-2024 om 11:44 [Niv: 60 / Exp: 3017]
@Dantekloon

De Xbox-divisie speelt een belangrijke rol in de strategie van Microsoft als een entertainment- en technologiebedrijf. Dat de console niet winstgevend is erkennen ze al jaren maar Xbox is niet alleen een gamingconsole, het gaat om het platform voor het leveren van andere diensten, zoals streaming, entertainment, en cloudgaming.
en vormt onderdeel van het bredere Microsoft-ecosysteem, inclusief Windows, Azure cloud services, etc. Dit zorgt voor een manier om gebruikers aan het Microsoft-ecosysteem te binden, wat indirect leid tot winstgevende kansen op andere gebieden, zoals abonnementen, softwareverkoop en cloudservices.

Al jaren laten ze zien dat ze inzetten op langetermijnstrategieën, vandaar ook het opkopen van studio's, even als voorbeeld. En dit doen ze zelfs als ze op korte termijn niet direct winstgevend zijn. zij geloven in de groei en het potentieel van de gamingindustrie op lange termijn, vooral gezien de opkomst van cloudgaming en nieuwe technologieën.
Xbox als merk en platform helpt Microsoft om relevant te blijven in de gamingmarkt en te concurreren met andere grote spelers zoals Sony (PlayStation) en Nintendo. Zelfs als de Xbox-divisie op zichzelf niet winstgevend lijkt, kan het een belangrijke rol spelen in het behouden van marktaandeel en het voorkomen van monopolisering door concurrenten.

Ik zou niet willen dat Sony de monopolie heeft wanneer het gaat om consoles. Je ziet Microsoft nu dus ook verschuiven in hun gaming strategien en dat voelt Sony (vandaar ook de hele rechtzaak rondom de overname van Acti-Blizzard). Microsoft kijkt verder dan alleen hardware, iets waar Sony zich al jaren aan vast houd. Zo ook geldt voor cloud-gaming. Dit is Sony nu pas een beetje gaan doen nu ze door hebben dat consoles niet meer van deze tijd is. Het siert Microsoft om hun games en studio's op elke platform en hardware beschikbaar te maken en hopen hier dus mee om XBOX als merk boven dat van Sony te vestigen terwijl Sony zich nog steeds aan oude tradities vast houd (typisch Japans dit).


 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.