Twee weken geleden leerden we vanuit de geruchtengangen dat ontwikkelaar Respawn Entertainment bezig was met een first-person Star Wars Mandalorian game. Een gerucht dat korte tijd later alweer in de prullenbak kan, en niet omdat het niet klopte.
Er zou namelijk wel degelijk een game rondom de Mandalorian in ontwikkeling zijn, gisteren werd echter bekend dat deze inmiddels geannuleerd is, als onderdeel van een ontslagronde bij Electronic Arts.
Opvallend genoeg bereikt ons nu, via de website Insider Gaming, het nieuws dat vroege testen erg positief ontvangen werden. Ontwikkelaars zouden hiernaast erg tevreden zijn geweest, alleen vond uitgever Electronic Arts de game een te groot risico en dus werd de stekker uit het project getrokken.
De Mandalorian uit de titel zou niet verwijzen naar het personage uit de televisieserie, in plaats daarvan was het één van de Mandalorians, en dus niet dé Mandalorian. Als speler zouden we starten vanuit 'The Den', een basis van waaruit je je schip beheert, een map van het sterrenstelsel kunt bekijken en alwaar je upgrades kunt doorvoeren. Alhier selecteer je welke premies je najaagt en welke wapens je mee wil nemen, om vervolgens in je schip te stappen en naar de juiste locatie te gaan.
De gameplay speelt zich niet af in een open wereld, in plaats daarvan draait het om een meer lineaire ervaring. Wel zijn er meer open gebieden alwaar je op ontdekking kon gaan om geheimen te ontdekken. De combat zou erg snel zijn, mede door de jetpack waarmee je zowel verticaal kan dashen als horizontaal kunt boosten om op hogere locaties te komen. Tijdens gevecht zou je gebruik kunnen maken van takedowns, waarbij er een vergelijking getrokken is met DOOM, alleen dan minder heftig.
Afhankelijk van de planeten waar je naartoe zou gaan kwam je verschillende vijanden tegen, waaronder ook Stormtroopers. Tevens kwam je vijanden tegen die dienst doen als bazen, waaronder AT-ST Walkers.
De release zou nog wel enige tijd in beslag nemen, maar sommige onderdelen - waaronder bepaalde missies en levels - waren al wel vergevorderd. Helaas bleek dit voor Electronic Arts niet genoeg te zijn.
|