EGM is naar Japan gevlogen voor een interview met Hiroyuki Kobayashi, producer van Capcom Studio 4. De beste man heeft een aantal vermoedens bevestigd en een aantal nieuwe feitjes aan het licht gebracht.
Resident Evil 4 mag nu toch wel gezien worden als een monster hit. De game scoort gigantisch in de Amerikaanse en Japanse recenties. Ook de verkoopcijfers zijn zeer behoorlijk, dus Capcom heeft goede zaken gedaan. Het Amerikaanse gamesmagazine EGM heeft Hiroyuki Kobayashi, producer van Capcom Studio 4, geinterviewd en wij hebben de belangrijkste punten voor je op een rijtje gezet!
-Vanuit het oogpunt van de ontwikkelaars was de grootste reden voor Resident Evil en Resident Evil 0 het verkennen van de mogelijkheden op de Nintendo GameCube en het tijd winnen voor de ontwikkeling voor Resident Evil 4.
-Hiroyuki Kobayashi noemt Resident Evil 3.5 de 'Fog version'. Hij bedoeld hiermee de eerste trailer van Resident Evil 4. Deze versie is geschrapt, omdat het niet revolutionair genoeg is. Men wilde meer verandering in de serie.
-De volgende beta's zijn er geweest:
Eerste versie = Draaide op de PlayStation en is later Devil May Cry geworden.
Tweede versie = Resident Evil 3.5, dus de 'Fog version'.
Derde versie = Het einde van Umbrella met zombies: volgens Kobayashi een grote flop.
Vierde versie = Resident Evil 4 zoals het nu is.
-Ze hebben de 'Fog version' geschrapt na de E3 waar deze getoond werd. Maar omdat ze nog niet genoeg beelden hadden van de nieuwe versie hebben ze de oude trailer toen maar gewoon weer laten zien op de TGS.
-Er zijn plannen geweest om de game niet de naam 'Resident Evil' mee te geven, omdat het niet genoeg met de serie te maken zou hebben. Maar de hoofdontwikkelaars vonden dat de game in grote lijnen wel met de serie gerelateerd kon worden, dus is dit plan niet doorgegaan.
-Het was Mikami's idee om de Ganado's Spaans te laten spreken. Dit is alleen zo, omdat het de sfeer en spanning zou verhogen. Engels zou niet spannend genoeg zijn.
-Ze hebben dingen als het ingame herladen van de wapens, het snel pakken van het mes enz. pas op het laatst ingebouwd, omdat er veel vraag naar was vanuit de doelgroep (wij gamers dus).
-Er is een versie met een strafe functie geweest, maar dit hebben ze geschrapt, omdat men vond dat de game er veel te makkelijk door werd en omdat het de spanning volledig wegnam.
-Kobayashi wil graag laten weten dat het porten van Resident Evil 4 naar de PlayStation 2 nooit de bedoeling was van Production Studio 4. Men heeft nooit achter het idee gestaan.
-Yamanika Masaki, de lead enemy designer van Resident Evil 4, vertrekt ook naar Capcom's Clover Studios. Zijn favoriete vijand was de welbekkende 'kettingzaagman'.
-Het heeft ongeveer één tot anderhalve maand gekost om één karakter uit Resident Evil 4 te maken.
|