Volgens de website Insider Gaming zou ontwikkelaar Supermassive Games aan een game hebben gewerkt die is gebaseerd op Blade Runner. Helaas zou het project alleen niet langer in de maak zijn.
De titel van de game zou Blade Runner: Time To Live zijn en het betrof een 'personagegedreven, filmische, action-adventure' die zich afspeelt in 2065. De filosofische thema's van Blade Runner zou een belangrijke rol moeten spelen en de spelduur zou tien tot twaalf uur bedragen.
Als we Insider Gaming mogen geloven zou de pre-productie afgelopen september zijn gestart door het team dat eerder The Quarry maakte. De pre-productiefase zou rond maart 2025 afgerond moeten worden, waarna er zo'n zes maanden zou worden uitgetrokken voor een prototype. Als dit allemaal goed verliep stond de release gepland voor september 2027 op de PC, PlayStation 5 en Xbox Series, met een mogelijke lancering op de opvolgers van deze consoles.
Het budget van Blade Runner: Time To Live zou ongeveer $45 miljoen bedragen, waarvan $9 miljoen gereserveerd zou zijn voor het acteerwerk. Een originele muziekproductie, beeldrechten, QA, gametesten, lokalisatie en eventuele toekomstige downloadable content zou niet in het budget zijn meegenomen.
Het verhaal zou zich afspelen in New Zurich en draaien om de replicant So-Lange, die de opdracht krijgt om Rey uit te schakelen, een gevaarlijke leider van een ondergronds replicantennetwerk. So-Lange zou echter worden verraadden en voor dood worden achtergelaten binnen een gevaarlijke omgeving. In termen van gameplay zou de mogelijkheid aanwezig zijn om je skills en andere kwaliteiten te upgraden.
Een exacte reden voor de annulering is niet bekend, wel zou Blade Runner IP eigenaar Alcon hier een rol in hebben gespeeld. Sinds 2022 werkt Annapurna Interactive eveneens aan een game binnen de franchise, het is alleen alweer even stil rondom Blade Runner 2033: Labyrinth.
|