De voorbode leek zo mooi te zijn. Dead Space medebedenker Glen Schofield en PUBG uitgever Krafton sloegen de handen ineen voor de totstandkoming van ontwikkelstudio Striking Distance. Hun eerste wapenfeit bleek echter niet het gedroomde debuut.
The Callisto Protocol werd gematigd ontvangen en voldeed intern niet aan de verkoopverwachtingen. Met deze valse start is het natuurlijk altijd de vraag of de studio in leven blijft en hoewel dit het geval is valt er ook minder goed nieuws te melden.
Recentelijk werd al bekend gemaakt dat enkele grote namen niet langer werkzaam waren voor de studio, waaronder senior environment artist Matthew Smith en production coördinator Sebastian Marlow, en het blijft hier niet bij. In een statement heeft Krafton laten weten dat er 32 medewerkers ontslagen zijn:
quote: “Striking Distance Studios and Krafton have implemented strategic changes that realign the studio’s priorities to better position its current and future projects for success. Unfortunately, these changes have impacted 32 employees. Honoring the invaluable contributions of each departing team member with material support in the form of outplacement services and meaningful severance packages is our top priority during this difficult moment.”
Naar verluid bestond de studio uit 200 tot 250 medewerkers en zoals in het statement te lezen is blijven de overgebleven ontwikkelaars werken aan toekomstige projecten.
|