Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Stratego Assassin's Creed
The Fast and the Furious
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Beyond Medusa's Gate: VR Escape Room
Nieuws:

Square Enix wil agressief in gaan zetten op kunstmatige intelligentie


Door Rene Groen op 02-01-2024 om 15:00

Is de opkomst van kunstmatige intelligentie een zegen of een vloek? Voor beide kampen is ongetwijfeld wat te zeggen, toch ziet Square Enix vooral voordelen en geeft president Takashi Kiryu aan dat ze het op agressieve wijze na zullen streven.

Het onderwerp komt naar voren in een brief waarmee ze het nieuwe jaar inluiden. Hij gaat onder andere in op het verbeteren van efficiëntie en het samenwerken door de verschillende interne teams, en over kunstmatige intelligentie laat hij weten:
quote:
“We zijn ook van plan agressief te zijn in het toepassen van kunstmatige intelligentie en andere geavanceerde technologieën op zowel onze contentontwikkeling als onze publicatiefuncties. Op de korte termijn zal ons doel zijn om onze ontwikkelingsproductiviteit te verhogen en een grotere verfijning in onze marketinginspanningen te bereiken. Op de langere termijn hopen we deze technologieën te kunnen inzetten om nieuwe vormen van inhoud voor consumenten te creëren, omdat we geloven dat technologische innovatie zakelijke kansen biedt.”

Volgens Kiryu heeft generatieve kunstmatige intelligentie - denk aan ChatGPT - niet alleen het potentieel om te hervormen wat ze creëren, maar ook om de processen waarmee ze creëren fundamenteel te veranderen, inclusief het programmeren.



15:16  Shigeru Miyamoto is 71 jaar en voorlopig niet van plan om te stoppen
12:51  Gamed Gamekalender Januari 2024
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (95.99.97.xxx) op 14-01-2024 om 12:09
Dit wordt mogelijk een serieus onderwerp. Want als men AI gaat ontwerpen om welliswaar in een game autonoom te acteren als een character, met acties, gedachtes, hoe dun is de grens dan nog met een robot in het echt.

Gast (80.61.88.xxx) op 16-01-2024 om 10:56
Wat ik eruit haal is dat ze AI gebruiken voor programmeerwerkzaamheden en andere werkbesparende shortcuts, en niet zo zeer om in in-game content toe te passen.

Wat een bedroevend persbericht trouwens. 'contentontwikkeling', 'ontwikkelingsproductiviteit', 'zakelijke kansen'. De bezieling is er wel helemaal uit zeg...

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.