Ontwikkelaar CD Projekt RED kende een valse start met de lancering van Cyberpunk 2077, waarna vele updates volgde om te laten zien dat de game beter verdiende. Met de aankomende lancering op de Nintendo Switch 2 is het de vraag wat we op dit systeem mogen verwachten.
De ontwikkelaar heeft laten weten dat ze op de nieuwe hardware van Nintendo een meer capabele versie kunnen creëren dan ze eerder deden op de PlayStation 4 en Xbox One. Op deze systemen wist de game niet soepel te draaien en uiteindelijk werd besloten om de uitbreiding hier ook niet op uit te brengen.
Op de Nintendo Switch 2 mogen we uitkijken naar de Ultimate Edition van de game en Game File vroeg CD Projekt Red engineer Tim Green over wat we hiervan mogen verwachten. In een reactie laat hij weten dat ze momenteel een 1080p resolutie najagen als je op de televisie speelt, en 720p in handheld. Weliswaar geeft de docked-versie ze meer kracht, maar de game maakt gebruik van Deep Learning Super Sampling (DLSS) wanneer je in handheld speelt.
Met de Ultimate Edition op de Nintendo Switch 2 willen ze voortbouwen op de solide basis die ze inmiddels hebben neergezet.
quote: "De ontwikkeling kende natuurlijk nog steeds uitdagingen, zoals bij elk ontwikkelingsproces, maar we hebben zorgvuldig afwegingen gemaakt om de visie van de game niet in gevaar te brengen.
We hebben geen moeite gehad met de aanpassing aan het geheugen. En de snelheid van de dataopslag heeft een aantal van die vroege streamingproblemen opgelost. Dit heeft ons in staat gesteld onze aandacht te richten op het verbeteren van andere dingen, en we zijn erg blij met het resultaat."
Met deze uitspraak refereert hij onder andere naar de texture pop-in problemen waar de PlayStation 4 en Xbox One versies mee te kampen hadden.
|