Afgelopen week werd bekend dat Ghost of Yotai op 2 oktober zal worden uitgebracht op de PlayStation 5. De aankondiging ging gepaard met een nieuwe trailer, en in gesprek met Famitsu gaven co-creative directors Nate Fox en Jason Cornell nog wat meer informatie over de non-lineaire campaigne, het verhaal, de setting en het onderzoek dat de studio heeft gedaan.
Volgens Fox is wraak het belangrijkste thema binnen het verhaal. Het hoofdpersonage, Atsu, heeft een groots trauma meegemaakt in haar jeugd en gaat nu op reis om wraak te kunnen nemen. De wereld waarin we dit doen is volgens hem de grootste binnen een open-wereld game die de studio ooit heeft gemaakt en ons als speler ook de meeste vrijheid geeft.
Om tot het verhaal en de setting te komen heeft de studio veel onderzoek gedaan. Ze hebben samengewerkt met experts in de Japanse historie en zijn afgereisd naar de prefectuur Hokkaido, waar de game zich afspeelt.
quote: "We hebben medewerking gekregen van verschillende adviseurs bij het uitbeelden van het Ainu-volk en de Ainu-cultuur uit die tijd. Net als bij de vorige game hebben we de Japanse cultuur grondig onderzocht en in dit project verwerkt.
Ik reisde ook naar Hokkaido om onderzoek te doen naar de Ainu-cultuur. Mensen die veel wisten over de Ainu-cultuur lieten mij kennismaken met musea en volkskunst. Die ervaringen heb ik verwerkt in het wereldbeeld van dit werk. Ik ben trouwens ook met hen de bergen in geweest en heb ervaring opgedaan met het plukken van wilde groenten."
Het najagen van de Yotei Six, de vijanden die je om dient te leggen, kan in iedere volgorde. Om hierin te slagen zijn er nieuwe wapens geïntroduceerd die van dichtbij gebruikt dienen te worden. Als laatste leren we nog dat er inspiratie is gehaald uit de Japanse films en Westerndrama's.
|